جوجه یک‌روزه (طنز)

در «فارس» دیدم که حسین عرب، معاون سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفته: «مازندران رتبه اول تولید جوجه یک‌روزه کشور را دارد.»

اینکه کجا، چی تولید می‌کند و چقدر، خیلی برایم مهم نیست. درگیری تاریخی من با مقوله «جوجه یک‌روزه» است. هر وقت عبارت «جوجه یک‌روزه» را می‌بینم، انبوهی از سؤالات گوناگون در ذهنم شکل می‌گیرد.

1- جوجه یک‌روزه را چگونه تولید می‌کنند؟

2- جوجه از تخم‌مرغ بیرون می‌آید، با این حساب افتخار تولیدش به مرغ و خروس‌های محترم می‌رسد یا کسانی که امکانات لازم را برای آنها مهیا می‌کنند؟

3- اساساً‌ اینکه مرغ و خروسی که بالفطره به وظایفشان واقفند را یکجا قرار بدهیم و منتظر به ثمر نشستن تلاش غریزی آنها بمانیم، تولید محسوب می‌شود؟

4- چرا می‌گوییم جوجه یک‌روزه، این جوجه‌ها وقتی از تخم سردرمی‌آورند که یک‌روزه به حساب نمی‌آیند، سنشان کمتر است.

5- اگر این جوجه‌ها دوروزشان شود چه کار می‌کنند؟ باز هم می‌فروشندشان؟ با این حساب فروختن «جوجه دوروزه» به نام «جوجه یک‌روزه»، «غش در معامله» محسوب نمی‌شود؟

6- جوجه‌هایی که سر یک‌روزگی فروش نروند را چطوری معدوم می‌کنند؟

 جشنواره عدس در قزوین

«فارس» خبر داده بود که «نخستین جشنواره عدس در روستای یل‌آباد بخش کوهین از توابع شهرستان قزوین با حضور معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قزوین برگزار شد.»

1- قطعاً برگزاری این جشنواره پرشکوه ‌قرین برکات فراوان است و موجب شادمانی فراوان و سزاوار تبریکات و شادباش‌های پرشمار. بنده نیز به سهم خود همه آنچه لازم است را معروض می‌دارم.

2- فقط یک نفر بگوید معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قزوین در جشنواره عدس چه می‌کرده؟

3- پاسخ معلوم است: سخنرانی.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قزوین در جشنواره عدس که در روستای یل‌آباد بخش کوهین از توابع شهرستان قزوین برگزار شد، گفت: «این جشنواره برای نخستین‌بار در این روستا برگزار شده است و همه مطلع هستند که زمانی که جشنواره یک محصول در یک روستا برگزار می‌شود به دنبال آن شاهد خودکفایی آن محصول خواهیم بود.»

1- منظور ایشان از «همه» چه کسانی است؟

2- خودکفایی در کل کشور صورت می‌گیرد یا آن روستا؟

3- کاشکی یک مثال هم می‌زدند آقای معاون، در باب یک جشنواره که در یک روستا برای یک محصول برگزار شده و ما فی‌الفور به خودکفایی در آن محصول رسیده‌ایم.

4- اگر ماجرا به این راحتی است، چرا هر روز در روستاهای گوناگون جشنواره برگزار نمی‌کنیم؟

5- چرا بعضی‌ها پشت تریبون زیادی جوگیر می‌شوند؟

6- چرا وقتی جوگیر می‌شوند اولین چیزی که به ذهنشان می‌رسد، صادر می‌کنند؟

ایشان در ادامه سخنرانی‌شان با اشاره به نگاه عدالت‌محوری دولت نهم تصریح کرده‌اند که: «دولت نهم و همچنین دولت آینده به دنبال این هستند که مردم روستاها مانند مردم شهر از امکانات رفاهی برخوردار شوند تا مردم روستاها به شهرها مهاجرت نکنند.»

لذا بی‌صبرانه منتظر تجهیز روستای یل‌آباد بخش کوهین از توابع شهرستان قزوین به «مونوریل»، راه‌اندازی خط چهارم متروی این روستا، افتتاح پارک آبی یل‌آباد، نمایش اولین فیلم با سیستم صوتی دالبی ساراند در مجتمع سینمایی یل‌آباد و... هستیم.

 شعبده‌بازی

«فارس» نوشته بود که یک نوجوان 13 ساله چینی به تقلید از شعبده‌باز محبوبش در تلویزیون یک سکه را بلعیده و تا پای مرگ پیش رفته. پدر این نوجوان گفته که فرزندش از هواداران سرسخت این شعبده‌باز تایوانی است.

بدان و آگاه باش ای فرزند ایدک‌الله که بشر می‌تواند هوادار هرکس باشد، لکن هوادار شعبده‌باز بودن امری است علیحده که تقلیدبردار نیست. شعبده‌باز می‌تواند به طرفه‌العینی خیلی چیزها را غیب کرده یا از غیب به درآورد و کم و زیاد نماید و این فن را که شعبده می‌گویند، سایرین نمی‌توانند فرابگیرند.

 میزان چسبندگی

خبرگزاری «فارس»: «گروهی از محققان به تازگی روشی را برای اندازه‌گیری میزان چسبندگی دو ماده به یکدیگر ارائه کردند.»

در این مورد اخیر نه سررشته دارم و نه می‌خواهم داشته باشم و نه اصلاً می‌توانم که داشته باشم. درباره این مباحث هم اساساً نظری نمی‌دهم. به من چه که چی به چی و کی به کی با چه میزانی می‌چسبد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد