بارسلونا

اینجا نیوکمپ است,سفینه فضایی بارسلونا, به همین دلیل ورود هواداران چلسی و رئال ممنوع است

در زمانه ای که نمک خوردن و نمکدان شکستن یک رسم شده است چندی پیش شاهد یکی از همین اتقاقات متداول شدیم که متاسفانه دیر متوجه این توهین شدم.توهینی که چیزی جز کوته دیدگی نویسنده آن را نمیرسونه.
نویسنده ای که خود را عاشق بارسلونا میدونه ولی از هیچ توهینی نسبت به یکی از فداکارترین بازیکنان بارسا دریغ نمیکند.
جناب نویسنده بارسلونا را به یک جنتلمنی تشبیه میکنند که فقط کفشهایش مشکل دارد و ایشون مشکل بارسلونا را فقط در درون دروازه میدانند جایی که والدس جوان در بسیاری از بازیهای این فصل مانند بازی با سوسیه داد و ... که متاسفانه تمامی آنها را در خاطر ندارم با بازیهای عالی و عکس العمل های عالی تر چندین امتیاز رو به حساب این جنتلمن واریز کردند ولی ما باز هم فقط از گلزن بازی تقدیر کردیم.
هیچ کس در این مورد که والدس دروازه بان مطمئنی نیست شکی ندارد ولی هیچ کس هم حاضر نیست با این وضع از این جوان کاتالان انتقاد کند.
موضوع اصلی حرف شما در مورد حذف بارسلونا از لیگ قهرمانان هست و والدس رو مقصر اصلی میدونید ولی به نظر بسیاری از کارشناسان و هواداران بارسا چنیدن ساعت قبل از آغار بازی رفت در نیوکمپ اون بازی را باخته بود و دلیل اصلی آن هم خوب میدانیدکه لج بازیهای رونالدینهو و ریکارد با اتوو بود.
 خوب به یاد داری که جانشین اتوو در اون بازی ۲-۳ موقعیت بسیار عالی رو به هدر داد در حالی که اگر خود اتوو در اون بازی حضور پیدا میکرد شاید ما الان به این صورت به جان هم نمی افتادیم.
در مورد این موضوع که دیدا میتواند جانشین مناسبی برای والدس باشد من و بسیاری دیگر شک داریم.دروازه بانی که از اشتباهاتش میتوان یک طنز  ۹۰ قسمتی ساخت و هم اکنون از سر ناچاری درون دروازه میلان قرار میگیرد و شما آرزو دارید که این دروازه بان مسئولیت حفاظت از دروازه تیمی رو بگیرد که مدافع ملی پوش آن هنوز یک دفع ساده رو بلد نیست.
در اون بازی کذایی به جز اشتباهی که والدس در صحنه گل اول انجام داد(که به نظر من باز هم تقصیر والدس نبود) هیچ اشتباه دیگری مرتکب نشود و در صحنه گل دوم هم تمامی تقصیرات به گردن مارکزی بود که سریال اشتباهاتش رو در بازی با رئال ادامه داد.
اگر همین والدس در بازی برگشت حاضر نبود شاید ما با نتیجه ای بدتر از بازی برگشت بازی رو واگذار میکردیم و خدا میدونه آنوقت شما چه القابی رو به ویکی نسبت میدادی.
جناب آقای طاهر خانی عزیز من و شما خوب میدانیم که دعوت نشدن والدس به تیم ملی اسپانیا دلایلی به جز دلایل فنی دارد و بهتر میداینم که فداراسیون فوتبال اسپانیا برای نتیجه نگرفتن بارسلونا چه تلاشهایی که انجام نمیده وگرنه والدس هیچ چیزی کمتر از رینا کانیزارس و کاسیاس ندارد.
یک موضوع دیگر که بسیار برای من عجیب هست اینه که چرا هیچکس به خودش اجازه انتقاد از رونالدینهو رو به خودش نمیده.چرا زمانی که والدس به تیم ملی دعوت نمیشه هیچکس هیچ انتقادی نمیکنه ولی زمانی که رونالدینهو ناآماده به عنوان بهترین بازیکن دنیا انتخاب نشد تمامی سایت ها و وبلاگها از بازیکنی دفاع میکنند که به نظر من هیچ وقت ارزشی برای احساسات هوادارن قائل نبوده و همیشه با تهیدید به جدایی باعث ناراحتی و دلخوری هواداران میشه.همان بازیکنی که در بازی برگشت و رفت در حد یک بازیکن معمولی ظاهر شد.

البته من به شما حق میدم که همچین برداشتی داشته باشید.چون در این جامعه و در این زمانه این توهینها کاری شایع و بسیار طبیعی است.
والدس همیشه در قلب هواداران بارسلونا جا داره.شما و امثال شما بهتر است بدونید با این کارها به هیچ چیزی نمیرسید.پس تلاش بیهوده نکن و به فوتبال ایران برس.بارسلونا و هواداراش هیچ نیازی به تو نداره.

                                                                      یه بلاگرانا

نوشته شده توسط یه بلاگرانا در یکشنبه بیست و هفتم اسفند 1385 ساعت 0:50 | لینک ثابت | 26 نظر
دیشب و در سفینه فضایی تیم محبوبمون یک تساوی به دست آورد و فاصله خودش رو با صدر جدول به ۳امتیاز رسوند.(با یک بازی کمتر)
ترکیب بارسلونا در این بازی:والدس.تورام(جولی).پویول.بلتی.اوله گر.موتا.ژاوی.دکو.اینیستا.رونالدینهو و گودجانسن(اسکرو)

اول از همه لازم هست که از مسئولین صدا و سیما به خاطر پخش بازی تشکر کنیم ولی خیلی متاسفیم که این نیمه اول این بازی به صورت مستقیم پخش نشد ولی....
اگه بخوایم تعصبی به نتیجه نگاه کنیم باید بگیم که اصلا رازی نیسیتیم ولی وقتی به نتیجه سال پیش(۳-۱ به سود اتلتیکو)نگاه میکنیم خیلی خوشخال میشیم که تواسنتیم یک امتیاز کسب کنیم.
تک گل بارسلونا در این بازی توسط رونلدینهو به ثمر رسید.


البته فرصت های زیادی داشتیم که میتونستیم وارد دروازه کنیم و اگر کمی شناس میاوردیم این بازی رو میبردیم

بازهم در این بازی دیدیم که یک داوری ضعیف چگونه برای بازی به این حساسی مشکل ساز شد و بازیکنان دو تیم از ترس دریافت کارت کمتر درگیر میشدند.
بازی بعدی تیم ۱۷دی هست در زمین ختافه که حدودا بازی آسونی هست البته با توجه به این که در اون بازی مارکز ادمیسلون جیو تورام و ساویولا بهبود پیدا میکنند و میتونند در خدمت تیم باشند.

در بازی با با ختافه رونالدینهو به خاطر ۵کارت شدن و زامبروتا اتوو و مسی به دلیل مصدومیت غایب خواهند بود.
این هم آمار بازی

نوشته شده توسط یه بلاگرانا در جمعه یکم دی 1385 ساعت 11:47 | لینک ثابت | 17 نظر
دیشب و در ساعات پایانی شب فابیو کاناوارو به عنوان برترین بازیکن سال ۲۰۰۶ توسط فیفا انتخاب شد.انتخابی که تعجب همه رو بر انگیخت.خیلی دوست دارم بدونم معیارهای فیفا برای انتخاب بهترین بازیکن دنیا چی هست.
فابیو کاناوارو هیچ برتری در بازی ندارد و شاید تنها برتریش این هست که تو تیم رئال مادرید بازی میکنه و این تیم مانند همیشه توی مسائل دخالت میکنه و در آخرین دقایق همه چیز رو به نفع خودش رقم میزنه.
شاید فیفا به عنوان یه ارگان رسمی کاناوارو رو به خاطر بازیهای نه چندان درخشانش انتخاب کرده باشه ولی تمامی هواداران واقعی فوتبال میدونند حق با کی بود و این جایزه باید به کی میرسید ولی رونی تا ۴-۵ سال دیگه برای کسب این عنوان جا داره و میوتنه تلاش خودش رو بیشتر کنه تا این عنوان رو دوباره پس بگیره.نکته جالب توجه این انتخاب این هست که حدود ۲ساعت قبل از این انتخاب یک خبرگذاری مادریدی نتایج اعلام کرده بود و این مطلب خود صحت این انتخاب رو زیر سوال میبره.
البته در این دوران که فوتبال دفاعی و پیروزی با حداقل فاصله رسم هست از مربیان و فیفا بیشتر از این انتظار نمیرفت.

لاپورتا: سال آینده جبران می‌کنیم
خوان لاپورتا، ریاست باشگاه بارسلونا اعلام کرد که در پی شکست آبی اناری‌ها در فینال جام باشگاه‌های جهان، کاتالان‌ها سال آینده جبران خواهند کرد.ریاست جوان نیوکمپ در این خصوص عنوان داشت: بارسا هر آنچه که می‌توانست انجام داد و سطح دیدار را بالاتر از حد انتظار برد، اما در فینال به کمی شانس نیاز داشت. فوتبال این چنین است و پستی و بلندی‌ زیادی دارد. از اینکه نتوانستیم برنده جام باشیم. بسیار ناراحتم. اما در کل آبی و اناری‌ها توانستند چهره خوبی از خود در ژاپن نشان دهند. بازیکنان واقعا ضربه خوردند و هواداران را در کنار خود نیافتند. اگر در این جام نیز قهرمان می‌شدند، کلکسیون افتخاراتشان تکمیل می‌شد و بهترین سال برای باشگاه رقم می‌خورد. این را بگویم که سال بعد باز می‌گردیم و همه چیز را جبران خواهیم کرد.
نوشته شده توسط یه بلاگرانا در سه شنبه بیست و هشتم آذر 1385 ساعت 16:9 | لینک ثابت | 5 نظر
ساعاتی پیش و در فینال مسابقات جام باشگاههای جهان تیم اینترناسیونال برزیل توانست بارسلونا (قهرمان اروپا) را شکست بده و قهرمان این مسابقات بشه.
اصلا حال و حوصله هیچی رو ندارم.امروز یه روز بد واسه من بود.هم استقلال باخت هم بارسلونا جام رو از دست داد.چلسی هم که با ۲گل شانسی بازیش رو برد.فقط امیدوارم رئال اسپانیول تیم دوم کاتالونیا رو شکست نده.
تصاویری از بازی:


تنها جام مهمی که بارسلونا نتونسته اون رو کسب کنه همین جام هست که خیلی امید میرفت بتونیم این جام رو کسب کنیم و مانند سال گذشته قهرمان آمریکای جنوبی با شکست دادن قهرمان اروپا مقام اول رو کسب کرد.
تنها گل این مسابقه توسط آدریانو در دقیقه ۸۱ به ثمر رسید.
یه سری عکس هم دارم که دیدنش رو توصیه نمیکنم ولی بازم باری دشمنا توی ادامه مطلب میذارم
ترکیب بارسلونا در این بازی:
والدس.پویول.ماکز.جیو.زامبروتا(بلتی).موتا(ژاوی).دکو.اینیستا.جولی.گودجانسن(اسکرو).رونالدینهو
ادامه مطلب
نوشته شده توسط یه بلاگرانا در یکشنبه بیست و ششم آذر 1385 ساعت 20:33 | لینک ثابت | 2 نظر
یه والپیپر زیبا از رونی
 
برای دیدن تصویر واقعی و بزرگ کلیک کنید
نوشته شده توسط یه بلاگرانا در یکشنبه بیست و ششم آذر 1385 ساعت 15:25 | لینک ثابت | 2 نظر
امروز ظهر و طی مراسمی در سوییس دور دوم جام باشگاهای اروپا قرعه کشی شد و تیم محبوبون به حریفی سخت برخورد کرد.

بارسلونا-لیورپول قهرمان دو دوره اخیر به مصاف هم میروند.
بارسلونا در بازی اول میزبان هست و با توجه به بازی تدافعی لیورپول باید کار را در نیوکمپ تمام کند.
اولین سوالی که بعد از شنیدن این خبر به ذهنم رسید این بود که این قرعه سخت هست یا راحت.
شاید اگر به تیمهایی مانند لیون و منچستر و یا حتی آرسنال برخورد میکرد خیلی مشکل تر میشد.
لازم به ذکر هست که اتوو و مسی به این بازی که در اوایل اسفند انجام میشود میرسند و بسیار جای خوشحالی داره اگه تا اون موقع مصدوم ندیم.

قرعه کشی دیگر تیمها(تیمهایی که اول مینویسم در بازی اول میزبانند):
پورتو(پرتغال)-چلسی(انگلستان)
سلتیک(اسکاتلند)-میلان(ایتالیا)
پی اس وی(هلند)-آرسنال(انگلستان)
لیل(فرانسه)-منچستر(انگلستان)
بازی های شب دوم
آ س رم(ایتالیا)-لیون(فرانسه)
بارسلونا(کاتالونیا)-لیورپول(انگلستان)
رئال مادرید(اسپانیا)-بایرن مونیخ(آلمان)
اینتر میلان(ایتالیا)-والنسیا(اسپانیا)

نوشته شده توسط یه بلاگرانا در جمعه بیست و چهارم آذر 1385 ساعت 19:11 | لینک ثابت
امروز ظهر تیم محبوبمون بارسلونا در مقابل حریف مکزیکی خودش به پیروزی دست یافت و برای دومین بار در تاریخ درخشان خود به فینال این مسابقات راه یافت.

امروز و در استادیوم شهر یوکوهاما برگزار شد تیم بارسلونا موفق شد با ۴گل گودجانسن(۱۱)مارکز(۳۰)رونالدینهو(۶۵) و دکو(۸۵) به برتری رسید و به دیدار حریف برزیلی خودش در فینال رفت.

نکته جالب این هست که بارسلونا در ۲باری که به فینال این مسابقات رفته هر در بار به حریف برزیلی برخورد کرده و در بار اول به سائوپائولو باخته است که البته امیدوارم تیم حریف خودش رو شکست بده واین کاپ رو هم در موزه بارسلونا ببینیم.

نوشته شده توسط یه بلاگرانا در پنجشنبه بیست و سوم آذر 1385 ساعت 21:58 | لینک ثابت | 2 نظر
اول سلام.دوم تبریک به خاطر نتیجه کشتی گیران ایران در مسابقات آسیایی.
راستشو بخواین واسه جام باشگهای جهان یه مطلب خوب آماده کرده بودم که اون رو در وبلاگ گروهیمون گذاشتم و متاسفانه دیگه به عقل ناقصم چیز جدیدی نرسید که تو وب خودم بزارم واسه همینم مجبور شم از یه جا خبر کپی کنم براتون.
بازم معذرت میخوام.
برای خواندن به ادامه مطلب برید
اگرم دوست دارید مطلب خودم رو بخونید میتونید اینجا کلیک کنید.
ادامه مطلب
نوشته شده توسط یه بلاگرانا در چهارشنبه بیست و دوم آذر 1385 ساعت 20:18 | لینک ثابت
دیشب و در آخرین بازی بارسلونا در سال ۲۰۰۶ در لیگا و قبل از سفر به به ژاپن شاگردان ریکارد توانستند تیم سوسیداد که در ۵بازی قبل نباخته بود را شکست دهند و با ۲امتیاز اختلاف نسبت به سویا که در صدر بماند.

رونالدینهو تک گل این بازی رو دقیقه ۶۱ به ثمر رسوند.
در دقایق پایانی بازی یک ضربه بسیار زیبا دروازه بارسلونا را با یک تهدید جدی مواجه کنه که والدس با یک شیرجه فوق العاده توپ رو از روی خط دروازه خارج کنه و ۳امتیاز شیرینی که رونالدینهو با گلش رو به دست آورده بود حفظ کنه.

ترکیب تیم:والدس.پویول(۲۷ اوله گر).تورام.بلتی.سیلوینهو.ادمیلسون.ژاوی.دکو(۶۵ اینیستا).رونالدینهو.جولی.گودجانسن(۷۹ اسکرو)

بعد از این بازی تیم راهی ژاپن میشه تا در مسابقات جام باشگاههای جهان شرکت کنه.
بازی بعدی تیم در لیگا با بتیس هست که ۱۵ ژانویه انجام میشه.
با آرزوی موفقیت تیم در مسابقات جهانی..

نوشته شده توسط یه بلاگرانا در یکشنبه نوزدهم آذر 1385 ساعت 15:34 | لینک ثابت | 3 نظر
اول باید معذرت خواهی کنم که نتونستم وب رو سریع آپ کنم ولی...
پریشب و در روز پایانی مرحاله گروهی مسابقات جام باشگاهای اروپا دو تیم قدرتمند بارسلونا و برمن به مصاف هم رفتند.
بارسا به دلیل نیاز مبرم به پیرورزی و با توجه به این موضوع که صعودش به پیروزی به این بازی بستگی داشت بازی رو عالی و در حد نام یک مدعی آغاز کرد ولی در همان دقایق اولیه معلوم بود که بازیکنان بارسا استرس دارند.
ترکیب بارسا:
والدس.پویول.مارگز.جیو.زامبروتا.موتا.دکو.اینیستا.رونالدینهو.جولی.گودجانسن
اما نکته جالب و قابل تحسین این بازی این بود که تیم برمن با اینکه حتی با یه مساوی به مرحله بعد میرفت ولی با توجه به شعار بازی جوانمردانه از بستن بازی خودداری کرد و بازی رو خیلی خوب آغاز کرد و در ۱۰ دقیقه اول بازی پا به پای بارسلونا بازی کرد و موقعیت های خوبی هم داشت ولی رونالدینهو با یک حرکت خوب و ضربه بسیار دقیقش دروازه برمن رو برای بار اول گشود و به جرات میشه گفت که قلب ۱۰۰میلیون هوادار بارسا در سراسر دنیا رو شاد کرد ولی این آغار بازی هنرمندانه و خردمندانه بارسا در نیوکمپ بود.
۵دقیقه بعد خود رونی با یک پاس فوق العاده جولی رو صاحب توپ کرد و جولی هم با یک کنترل عالی و پاسی خوب گودجانسن رو در موقعیت ۱۰۰٪ قرار داد که وی هم توپ رو به تور دروازه چسبوند.
در دقایق بعدی هم جولی یک موقعیت۱۲۰٪ گل رو به هدر داد و نتوانست دروازه رو باز کنه.
بازی رویایی دکو و موتا هم در این بازی قابل ستایش بود
شرمدنه اگه کم بود.


تیمهای صعود کننده به دور دوم:
سرگروها:چلسی.بایرن.لیورپول.والنسیا.لیون.منچستر.آرسنال.میلان

تیمهای دوم:بارسلونا.اینتر.پی اس وی آیندهوون.رم.رئال مادرید.سلتیک.پورتو.لیل.
تیمهای خوبی در دور بعدی هستند و بارسا با یک تیم قوی در دور بعد بازی خواهد داشت
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد