مردسال فوتبال اروپا لیونل مسی

image

مرد سال جدید فوتبال اروپا با وجود داشتن ملیت آرژانتینی از جمله بازیکنان پرورش یافته نسل جدید بارسلونا است.

  لیونل مسی شب گذشته در انتخابات معمول همه ساله نشریه فرانس‌فوتبال با کسب 473 امتیاز، صاحب بیشترین آرا شد و نخستین افتخارش را در زمینه مرد سال قاره سبز تجربه کرد. وی در عین حال اولین بازیکن آرژانتینی در این انتخابات که از سال 1956 راه اندازی شد، نام گرفت که توانسته به چنین جایگاهی برسد. بازیکنی که با وجود رشد در فوتبال سراسر تکنیکی آرژانتین ،‌به باور بسیاری از کارشناسان در مکتب کاتالان ، مدارج ترقی را طی کرده است.
  مرد سال اروپا کجا متولد شد؟
 مسی‌ در سال‌ 1987 به‌ دنیا آمد. در پنج‌ سالگی‌ بازی‌ فوتبال‌ را آغاز کرد و در باشگاه‌ گراندولی‌ یعنی همان تیمی که پدرش‌ هم‌ کار می کرد، با الفبای این رشته ورزشی آشنا شد. پس از آن توانایی‌هایش، مسوولان‌ باشگاه‌ "نیول‌ اولدبویز " را قانع‌ کرد که‌ "لیونل‌ " را به‌ خدمت‌ بگیرند و او به‌ برادر بزرگترش‌ که‌ در آن‌ باشگاه‌ بازی‌ می‌کرد، ملحق‌ شد. مربی‌ او در آن‌ باشگاه‌ "ایزیگو دومینگوئز "، باور داشت‌ چه استعداد شگرفی‌ در این رشته ورزشی در اختیار دارد. او می‌گوید: "او می‌توانست‌ کارهایی‌ با توپ‌ انجام‌ دهد که‌ قوانین‌ فیزیک‌ را به‌ بازی‌ می‌گرفت‌. تنها کسی‌ که‌ قبل‌ از او دیدم چنین‌ توانایی‌هایی‌ داشته ، "دیه‌گو مارادونا "بود.
 پس از این انتقال بنظر می رسید او به سرعت در مسیر رشد و ترقی حرکت کند؛ اما پیشرفت‌ وی ، با اخباری‌ که‌ نشان‌ از یک‌ بیماری‌ هورمونی‌ در او داشت‌ که‌ باعث‌ توقف‌ رشد او می‌شد، تحت‌الشعاع‌ قرار گرفت‌. پدرش‌ تصمیم‌ گرفت‌ به‌ "کاتالونیا " اسپانیا مهاجرت‌ کند تا بتواند هزینه‌ درمانی‌ سنگین‌ او را به‌ نحوی‌ تامین‌ کند؛ ولی "بارسلونا " همه‌ چیز را در مورد استعداد "لیونل‌ " جوان‌ می‌دانست‌ و بنابراین‌ پیش‌قدم‌ شد تا هزینه‌های‌ درمان‌ او را بپردازد و همچنین‌ با او قراردادی‌ برای‌ بازی‌ در تیم‌ جوانان‌ "بارسلونا " منعقد کرد.
 پس از این حضور بتدریج مشکلات اولیه یک نوجوان جویای نام برای مطرح شدن رفع شد و او هر روز از روز قبل بیشتر خودش را به جهانیان شناساند.
 مسی با حرکات تکنیکی فریبنده‌اش تا به آنجا پیش رفت که برخی لقب دیگو مارادونا ثانوی را به او دادند.
در واقع پس از دادن چنین نامی به وی، نام ‌ال‌دیه‌گو ، برایش انتخاب شد تا دنیای فوتبال شاهد به ثمر رسیدن "مافوق گل‌های مارادونایی "‌از طریق او شود.
 در این مسیر، وی پیراهن شماره 10 بارسلونا که متعلق به بازیکن اسبق این تیم و تیم ملی برزیل، یعنی رونالدینیو بود، را از آن خود کرد و بعد شماره 10 تیم ملی آرژانتین که زمانی بر تن مارادونا بود، را نیز بدست آورد.
 وی با زدن 9 گل در لیگ قهرمانان اروپا معتبر ترین جام باشگاهی جهان و تاثیر گذاری مستقیم در دستیابی تیم فوتبال بارسلونا به سه جام معتبر در یک فصل (لیگ قهرمانان اروپا ، لالیگای اسپانیا ، کوپا دل ری اسپانیا)بیشترین شانس را برای تصاحب بهترین بازیکن فوتبال در سال 2009 داشت که عاقبت شب گذشته در انتخابات نشریه فرانس فوتبال با کسب 473 امتیاز از ان خود کرد.
 او به همراه ساموئل اتوئو با زدن 50 گل در یک فصل خطرناکترین زوج خط حمله تاریخ فوتبال نام گرفتند.
 مرد سال جدید اروپا در یک نگاه:
نام کامل: لیونل آندرس مسی
تاریخ و محل تولد: 24 ژوئن 1987 در روزاریوی آرژانتین
ملیت: آرژانتینی و اسپانیائی
قد: 169سانتی متر
وزن: 67کیلوگرم
باشگاه‌ها: جوانان بارسلونا، بارسلونا
نخستین بازی ملی: اگوست 2005 برابر مجارستان
قهرمان رقابت های فوتبال زیر بیست سال جهان (2005)
قهرمان لالیگای اسپانیا (2005)
قهرمان سوپر جام اسپانیا (2005)
بهترین گلزن جام جهانی زیر بیست سال (2005)
بهترین بازیکن جام جهانی زیر بیست سال(2005)
بهترین بازیکن جوان جهان (2006)
قهرمان لیگ قهرمانان اروپا (2006)
قهرمان لالیگای اسپانیا (2009)
قهرمان سوپر جام اسپانیا (2009)
قهرمان لیگ قهرمانان اروپا (2009)
بهترین گلزن لیگ قهرمانان اروپا (2009)
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد