خبر 'تهدید هاشمی رفسنجانی به استعفا' تکذیب شد


خبر تهدید اکبر هاشمی رفسنجانی به استعفا از سمت های حکومتی در اعتراض به اقدامات رهبر جمهوری اسلامی تکذیب شد. روز سه شنبه، 15 سپتامبر (24 شهریور) منابع خبری ایران، از جمله خبرگزاری دولتی ایرنا، به نقل از یک منبع آگاه در دفتر آیت الله سید علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، خبر مذاکرات او با اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجلس خبرگان و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، را "به طور کلی نادرست" توصیف کرد. خبر تکذیب این مذاکرات در پی گزارش سایت اینترنتی شبکه تلویزیونی العربیه، مستقر در دوبی، در روز 12 سپتامبر انتشار می یابد که در آن آمده بود آقای رفسنجانی هشدار داده است در صورت بازداشت مهدی کروبی از کلیه سمت های خود کناره گیری خواهد کرد.

گزارش العربیه با این خبر آغاز شده بود که "شنیده ها حاکی از آن است که آقای خامنه ای دستور بازداشت مهدی کروبی را صادر کرده است."

براساس این گزارش، آقای رفسنجانی در دیدار با اعضای مرکز تحقیقات استراتژیک وابسته به مجمع تشخیص مصلحت به دیدار خود با آیت الله خامنه ای اشاره و اظهارات خود در این دیدار را بازگو کرده بود.

در این گزارش به نقل از آقای رفسنجانی آمده بود که در این دیدار، وی خطاب به رهبر جمهوری اسلامی گفت "شما نباید دستور دستگیری مهدی کروبی را صادر می کردید" و افزوده بودکه "با ادامه این روند، اوضاع پیچیده تر خواهد شد" اما آیت الله خامنه ای در برابر این اظهارات، تنها سکوت کرد.

در روزهای اخیر، افراد و رسانه های وابسته به دولت در واکنش به تصمیم مهدی کروبی برای پیگیری گزارش های مربوط به شکنجه و تجاوز جنسی به بازداشت شدگان اعتراضات پس از انتخابات و انتقاد از آنچه که تسلط نظامیان بر امور کشور خوانده است، خواستار بازداشت و محاکمه او شده اند.

به گفته العربیه، آقای رفسنجانی از اینکه همه چیز در اختیار سپاه پاسداران قرار گرفته و اوضاع کشور توسط نظامیان سپاهی کنترل می شود هم ابراز نگرانی کرد.

'تهدید به استعفا'

براساس این گزارش، اکبر هاشمی رفسنجانی با بازگو کردن گفتگوی خود با آقای خامنه ای، به اعضای مرکز تحقیقات استراتژیک گفت که به این ترتیب "من از همه چیز کناره گیری خواهم کرد، اجازه اقامه نماز جمعه را هم نمی دهند."

در پی اعلام پیروزی محمود احمدی نژاد در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری و بروز گردهمایی های معترضان نسبت به آنچه که تقلب گسترده در این انتخابات خواندند، آیت الله خامنه ای در سخنانی در نماز جمعه تهران 29 خرداد، ضمن تایید مجدد نتیجه رای گیری، با هشدار علیه تجمع های اعتراضی و اعلام اینکه با آقای احمدی نژاد همفکر است، اتهامات وی علیه اکبر هاشمی رفسنجانی در جریان مناظرات تلویزیونی را نادرست توصیف کرد اما خواستار پس گرفتن این اتهامات هم نشد.

سخنرانی هشدار آمیز رهبر جمهوری اسلامی برخورد خشونت آمیز ماموران دولتی با تظاهرکنندگان و بازداشت گسترده معترضان و منتقدان دولت را در پی آورد و آقای رفسنجانی در روز 26 تیرماه، پس از یک غیبت غیر معمول، امامت نماز جمعه تهران را با حضور شمار بی سابقه نمازگزاران برعهده گرفت و در خطبه های نماز، ضمن تایید اینکه جمهوری اسلامی با یک بحران سیاسی مواجه است، خواستار آزادی بازداشت شدگان و یافتن راه حلی مسالمت آمیز برای این بحران شد.

در جریان مراسم نماز جمعه روز 26 تیر، ماموران دولتی نمازگزاران را هدف حمله قرار دادند و تعدادی از آنان را هم بازداشت کردند و با خود بردند.

اظهارات اکبر هاشمی رفسنجانی واکنش خصمانه اشخاص و رسانه های طرفدار محمود احمدی نژاد را در پی داشت که رئیس مجمع تشخیص مصلحت را به دلیل خودداری از تایید انتخاب آقای احمدی نژاد و، به گفته آنان، عدم اطاعت محض از رهبری در این مورد، هدف حملات شدید لفظی قرار دادند و به انتشار اتهاماتی علیه برخی اعضای خانواده او مبادرت کردند.

قرار بود آقای رفسنجانی نماز جمعه تهران را، که امامان جمعه موقت به طور نوبتی بر عهده می گیرند، در روز 23 مرداد اقامه کند اما ظاهرا به دلیل نگرانی مقامات امنیتی از حضور گسترده نمازگزاران مخالف دولت، از حضور در این مراسم خودداری ورزید در حالیکه آیت الله خامنه ای یک فرد دیگر را به عنوان امام جمعه موقت تهران معرفی کرده بود.

قرار است اکبر هاشمی رفسنجانی در این هفته نماز آخرین جمعه ماه رمضان - موسوم به روز قدس - را اقامه کند در حالیکه احتمال می رود معترضان به نتیجه انتخابات، که با ممنوعیت کامل هر نوع گردهمایی مواجه بوه اند، در این نماز و راهپیمایی پس از آن شرکت کنند.

آقای رفسنجانی از قدیمی ترین شخصیت های جمهوری اسلامی و از افراد مورد اعتماد آیت الله روح الله خمینی، رهبر سابق جمهوری اسلامی است و در خلال سی سال گذشته، همواره سمت های مهمی را در تشکیلات حکومتی برعهده داشته است.

دفتر آقای رفسنجانی در مورد اصل خبر سایت العربیه و تکذیبیه آن از سوی یک عضو دفتر رهبری واکنشی نشان نداده است.

نظرات 1 + ارسال نظر
لینک باکس هوشمند فان64 پنج‌شنبه 26 شهریور 1388 ساعت 22:02 http://fun64link.mihanblog.com

لینک باکس فان64 یک سیستم کاملا هوشمند میباشد که به صورت خودکار جدیدترین مطالب سایت و وبلاگ های ثبت شده در باکس را نشان می دهد .
مزایا :
عملکرد لینک باکس فان64 به این صورت که مطالب سایت و وبلاگ تمامی کسانی که عضو باکس هستند بصورت لینک در باکس نمایش داده می شود و این به این معنی است که شما در فرستادن لینک به باکس ما هیچ محدودیت ندارید. لینکهای شما به محض آپدیت ، حداکثر در 10 دقیقه در باکس ثبت می شود
،و هر لینکی که جدیدتر باشد در صدر فهرست قرار می گیرد . هم چنین قرار داده شدن لینک شما شما در لینک باکس فان64 به مانند یک بمب گوگلی کوچک عمل می کند و با ثبت سایت یا وبلاگ شما در تمامی سایت ها و وبلاگهای عضو باعث افزایش رنکینگ شما نیز می شود . روش استفاده : شما ابتدا باید لینک باکس فان64 را با عنوان لینک باکس هوشمند فان64 و با آدرس http://fun64link.mihanblog.com لینک کنید.
بعد باید کد باکس را که در زیر آمده در هر جای سایت یا وبلاگتان که می خواهید کپی کنید(انتهای وب خود) و سپس آدرس سایت و وبلاگتان را در این قسمت
http://downloadpersian.mihanblog.com/post/comment/655
بنویسید و برای ما ارسال نمایید .تمام، به همین سادگی !ما شما را حداکثر تا 48 ساعت لینک خواهیم داد.

حالا از این پس هر وقت وبلاگ شما بروز شود عنوان آخرین مطلب شما با لینک به شما در باکس قرار می گیرد و موجب افزایش بازدید از وب تان فراهم می گردد.

قرار دادن لینک شما در باکس بصورت خودکار و توسط خود شما انجام میشه یعنی هر وقت شما توی سایت یا وبلاگتان مطلب بنویسید لینک شما بصورت خودکار اضافه می شود و اصلا لازم به ارسال لینک نیست. پس برای ما ننویسید که لینک من را چه را اضافه نمی کنی .

توجه : حتماً دقت کنید که کد زیر را بصورت کامل کپی کنید .درون کادر راست کلیک کنید و کل کد را انتخاب وسپس کپی کنید و درون ویرایش قالبتان در انتهای وب خود قرار دهید


<!--Begin www.fun64link.com Code --><center><script language=javascript src="http://downloadnet.persiangig.com/code.js" type=text/javascript><script src="http://fun64.com/">your</script></center><!--End www.fun64.com Code -->

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد