ابهام در معرفی وزیران دولت دهم به مجلس ایران

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ایران که پیشتر اعلام کرده بود محمود احمدی نژاد تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه مهلت دارد که فهرست وزیران پیشنهادی خود را به مجلس ارائه کند، چند ساعت پس از پایان وقت اداری به خبرگزاری مهر گفته است که این فهرست هنوز به مجلس نرسیده است.

محمدرضا باهنر عصر روز چهارشنبه ۲۸ مرداد (۱۹ اوت) به خبرگزاری مهر گفت: "اگر لیست وزیران امروز از سوی احمدی نژاد به دست ما نرسد، اولین تخلف دولت دهم ثبت خواهد شد".

بر اساس ماده ۱۸۸ آئین نامه داخلی مجلس، رئیس جمهوری تا دو هفته پس از مراسم تحلیف فرصت دارد که اسامی هیأت وزیران را کبتا به مجلس ارائه کند.

با توجه به اینکه مراسم تحلیف آقای احمدی نژاد روز چهارشنبه ۱۴ مرداد (۵ اوت) در مجلس شورای اسلامی برگزار شده بود، روز چهارشنبه ۲۸ مرداد مهلت قانونی او برای معرفی وزیرانش به مجلس به پایان می رسد.

علی اکبر جوانفکر، مشاور مطبوعاتی آقای احمدی نژاد صبح روز چهارشنبه (۲۸ مرداد) گفته بود که اسامی ۲۱ وزیر پیشنهادی امروز به مجلس داده خواهد شد.

ایرج ندیمی، مشاور معاون پارلمانی رئیس جمهوری هم فهرستی از ۱۷ وزیر پیشنهادی را اعلام کرده و گفته بود که فهرست کامل تا ساعت ۱۶ به وقت تهران به مجلس ارائه خواهد شد.

اما محمدرضا باهنر می گوید که چنین فهرستی به مجلس نرسیده است.

او همچنین در گفتگو با وبسایت خبری مجلس گفته که آقای احمدی نژاد در انتخاب اعضای کابینه با مجلس و هیأت رئیسه آن "مشورت سیستماتیک" نداشته است.

او البته تأیید کرد که "به صورت انفرادی و با برخی از نمایندگان رایزنی هایی شده است".

او همچنین از معرفی شش تن از وزیران پیشنهادی توسط آقای احمدی نژاد در جریان یک برنامه تلویزیونی انتقاد کرد و گفت: "معرفی وزرا از طریق رسانه ها قبل از معرفی رسمی به مجلس، طبیعی و نرمال نبود".

آقای باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین است که با وجود حمایت از نامزدی آقای احمدی نژاد در انتخابات، اخیرا به تندی از او به دلیل مقاومت در عزل اسفندیار رحیم مشایی از سمت معاونت اول رئیس جمهوری پس از دستور رهبر ایران انتقاد کرده بود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد