تو خودت نمره بیستی (طنز)

مهندس محمد علی‌آبادی صاحب ورزش مملکت در چهار سال گذشته در گفت‌وگو با کامران نجف‌زاده، بزرگ‌ترین خبرنگار عالم امکان که در یک سؤال بسیار مهم و پرمحتوا به وی گفته بود: «سلام آقای مهندس؛ به خود برای عملکرد چهارساله‌تان چه نمره‌ای می‌دهید؟» پس از مکث و تبسمی نمکین، گفت: «من فکر می‌کنم برای مجموعه عملکرد ورزش، نمره 17 نمره خوبی است.»

درست لحظاتی پس از این اظهارنظر دقیق، صادقانه، فروتنانه و از سر صدق و صفای مهندس علی‌آبادی، جامعه ورزش یک‌صدا اعلام کردند که «مهندس تو خودت نمره بیستی، خودتو عشقه، باقی‌شو بی‌خیال.»
اما واقعیت چیز دیگری است، آقای مهندس کاملاً درست حساب کرده و ماجرای ورزش ما اگر با روال کلی سنجیده شود، سه غلط بزرگ و عمده داشته:
1- قهرمانی تیم والیبال نوجوانان در مسابقات جهانی.
2- قهرمانی تیم‌ملی بسکتبال در جام‌ملت‌های آسیا و کسب سهمیه المپیک بعد از 50 سال.
3- مدال طلای هادی ساعی در المپیک.
اگر این سه اشتباه عمده را کم کنیم، دقیقاً می‌شود سه غلط، هفده.

تعقیبات
* تعقیبات نماز از مستحبات شیرین و دوست‌داشتنی فرائض دینی است.
بالاخص دعای ویژه ماه رجب که از کودکی از بخش «حَرِّم شیبتی علی‌ النار...» و دست به زنخدان گرفتن و دست جنباندش خوشم می‌آمده.
مخصوصاً از وقتی فهمیدم که باید دست به ریش گرفت، همیشه دوست داشتم زودتر بزرگ شوم و ریش درآورم.
دیروز در نماز جمعه بعد از نماز دوم به هیچ‌کدام از تعقیبات و مستحبات معمول نرسیدم. البته تعقیبات خاصی هم داشتیم که بابتش بی‌اختیار اشک ریختیم، حسابی. این تعقیبات از پشت در دانشگاه شروع شد و تا پشت در منزلمان به شدت ادامه پیدا کرد. تقبل‌الله. «حَرِّم شیبتی علی‌النار...»
 
آسیستانِ ارشد اسامی 6 نفر از اعضای هیأت‌ دولت آینده معلوم شد. در فهرستی که ارائه شده، اسفندیار رحیم‌مشایی معاون اول است. لذا بنده و سایر دوستان طنزپرداز سال‌های پرکاری در پیش رو داریم. از طرفی به خاطر این انتخاب و انتصاب سوژه‌آور از جانب خودم و جامعه طنزپردازان کشور از آقای دکتر محمود احمدی‌نژاد تشکر ویژه می‌نمایم.
در آن فهرست آقای مجتبی ثمره‌هاشمی هم به سمت «دستیار ارشد رئیس‌جمهور» نائل آمده‌اند. فعلاً بابت این سمت جالب فقط تعجب کنید تا اگر باقی‌مانده عمرم فردا هم مال خودم بود، فردا در شرح و توصیفش برایتان بنویسم. اگر به من و طنزهایم اعتماد دارید، می‌توانید از همین الان بخندید تا فردا که اصل مطلب را تقدیم کنم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد