چلسی

نبع : نمایندگی باشگاه چلسی در ایران

باشگاه فوتبال چلسی یکی از باشگاه‌های مشهور فوتبال در انگلیس است. این باشگاه پس از اینکه توسط یک ثروتمند روسی خریداری شد، به یکی از باشگاه‌های بسیار قدرتمند اروپا تبدیل شد. [نیازمند منبع] کاپیتان این تیم اکنون جان تری برترین مدافع انگلیس است.مهاجمان ارزشمندی شوچنکو و دروگبا و هافبک چون لمپارد و بالاک در این تیم مطرح بازی می کنند . این تیم در سال 2006 قهرمان جام حذفی و اتحادیه انگلستان شد. ابراهاموویچ مالک چلسی پس از خریداری این تیم خوزه مورینیو را استخدام کرد. وی پس از 3 سال از استنفورد بریج و آبی های لندن خداحافظی کرد.ورزشگاه اختصاصی این تیم استنفوربریج نام داردولباس اصلی آنها به رنگ آبی میباشد.لقب چلسی در انگلیس آبی های لندن است.


[ویرایش] استمفوردبریج

ورزشگاه این تیم استمفوردبریج هست و خیلی زودتر از خود باشگاه تاسیس شده است. این ورزشگاه در ۲۸ آوریل سال۱۸۷۷ به صورت رسمی افتتاح شد و ۲۸ سال سالنی برای تشکیل جلسات و گفتگوهای مهم ورزشکاران لندنی بود. درسال۱۹۰۴ مالکیت ورزشگاه تغییر کرد و با این جابجایی مساحتی جدید و پهناور به تاسیسات قبلی اضافه گردید. در ابتدا استمفوردبریج به زمینی برای تمرین فولام تبدیل شد،اما پس از چندی باشگاه فولام از ادامه حضور در این ورزشگاه منصرف شد و این انصراف باعث تشکیل تیمی به اسم چلسی شد.

برادران میرس که عاشق فوتبال بودند برای نخستین بار تصمیم گرفتند تیمی جدید را تاسیس کنند. انها پس از بررسی تمام جوانب کار و مذاکره با مسئولان استمفوردبریج ابتدا باشگاه چلسی را بنا نهادند و بعد از طریق یک معامله تجاری این ورزشگاه را که در غرب لندن است،را خریداری کردند. با ورود خوزه مورینیو مربی نامدار پرتغالی در سال 2004، چلسی به موفقیت خود تداوم بخشید.

چلسی در فصل 05-2004 فاتح لیگ برتر شد.

این موفقیت تیم در فصل 06-2005 نیز تداوم داشت و آنها برای دومین سال پیاپی قهرمانی لیگ برتر را از آن خود کردند.

نام باشگاه : چلسی لقب باشگاه : The Blues آبی ها سال تاسیس : 1905 رئیس باشگاه : بروس باک

آدرس: Stamford Bridge Fulham Road GB - SW6 1HS London

+44-870-300-1212 : تلفن

+44-207-381-4831 : فکس

سایت رسمی : www.Chelseafc.com

ایمیل : david.barnard@chelseavillage.com

لباس : (پیراهن) آبی - (شورت) آبی - (جوراب) سفید

اسپانسر : Samsung

اسپانسر ورزشی : Adidas

ورزشگاه : Stamford Bridge

آدرس ورزشگاه:

Stamford Bridge Fulham Road GB - SW6 1HS London

ظرفیت ورزشگاه : 42,055

ابعاد زمین : 113yd x 74yd

رکورد حضور تماشاگر : 82905

سرمربی: لویز فیلیپه اسکولاری (برزیل)

منشی باشگاه : کلاری لیت

مدیر مطبوعاتی : هلن وود


افتخارات

1970,1997

1998

1955,2005,2006 1965,1998,2005,2007 1999

رکوردها:

بهترین گلزن یک فصل : جیمی گریوز 41 گل فصل 1961-1960

بزرگترین خرید : بالاک و شوچنکو 37 میلیون پوند سال 2006 لیون

بزرگترین فروش : آرین روبن 40 میلیون پوند سال 2007 رئال مادرید

بیشترین حضور تماشاگر : 82905 نفر در مقابل آرسنال در مسابقات دسته یک، 12 اکتبر 1935

بهترین های تاریخ چلسی

با پایان یافتن سال ۲۰۰۷ فرصت خوبی است که بهترین های تیم چلسی را معرفی کنیم. این باشگاه دارای کارنامه موفقی طی سال های اخیر می باشد. بر این اساس ۱۱ بازیکن برتر تاریخ این تیم به شرح زیر است:

● دروازه بان

▪ پیتر چک (از ۲۰۰۴ تا امروز) دروازه بان اهل جمهوری چک، از بهترین های دنیا و البته یکی از بهترین های تیم چلسی است. او توانایی فوق العاده خود را همانند پیتر بونتی و ادی ندز ویکی در استمفوردبریج در سال های گذشته نشان داد. وی توانست نام خود را به عنوان یکی از افسانه ای ترین دروازه بانان خارجی لیگ برتر فوتبال انگلستان در کنار دروازه بانانی نظیر پیتر اشمایکل و بروس گروبلار ثبت کند.

● مدافعان

▪ رون هریس (از ۱۹۶۱ تا ۱۹۸۰) هریس یکی از سرسخت ترین مدافعان چلسی بود. او سال ۱۹۶۲ جایگاه خود را به عنوان بازیکن دائم چلسی برای سال آینده تعیین کرد. می توان شهرت وی را به خاطر بازی های قدرتی او در چلسی دانست. از جمله بزرگ ترین افتخارات وی می توان به کسب جام قهرمانی سال ،۱۹۷۰ جام اروپا و کاپ قهرمانی اشاره کرد. همچنین او برنده کاپ قهرمانی جام در جام اروپا مقابل رئال مادرید شد.

▪ مارسل دزایی (از ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۴) با اینکه دزایی در میلان افتخاراتی را کسب کرده بود اما با حضور در چلسی راه خود را برای پیشرفت هموارتر کرد و توانست نامش را به عنوان یکی از بهترین مدافعان جهان مطرح کند. او به سرعت توسط هواداران استمفوردبریج موردتوجه قرار گرفت. بنابراین شایسته است او را یکی از ۱۱ بازیکن برتر چلسی بدانیم. چلسی در جام جهانی ۱۹۹۸ با پرداخت ۴ میلیون پوند برای خرید مدافع فرانسوی یعنی دزایی اقدام کرد. دزایی به سرعت خود را با شرایط لیگ برتر وفق داد. ترکیب او و هموطنش، فرانک لبوف، زیر نظر جیان لوکا ویالی دفاع قدرتمندی را تشکیل داد. مارسل دزایی را می توان یکی از الگوهای پیشکسوت خط دفاع برای سایر افراد جوان تیم از جمله جان تری نام برد.

▪ جان تری (از سال ۱۹۹۸ تا امروز) کاپیتان فعلی تیم ملی انگلستان و مرد میانی چلسی از خصوصیات وی که به همتیمی هایش نیز سرایت کرده می توان به اشتیاق و مصمم بودن وی اشاره کرد. جی تی تنها کسی بود که توانست عنوان قهرمانی لیگ انگلستان را از آن خود کند. از دیگر افتخارات وی، کسب ۲ مدال جام اتحادیه انگلستان و عنوان بهترین بازیکن سال ۲۰۰۵ می باشد.

▪ ادی مک کردی (۱۹۶۲ تا ۱۹۷۳) این بازیکن اسکاتلندی به علت داشتن سرعت خوب و مهارت در تکل زدن یکی از بهترین های چلسی به شمار می رفت. وی در کارنامه خود، ۴ گل برای آبی ها به ثمر رسانده است. یکی از آنها، گل بیادماندنی در فینال لیگ قهرمانان سال ۱۹۶۵ بود که باعث پیروزی تیمش شد. وی از مهره های اصلی جام حذفی سال ۱۹۷۰ انگلستان محسوب می شد اما به علت مصدومیت، افتخار حضور در این جام را از دست داد.

● بازیکنان خط میانی

▪ ری ویلکینز (۱۹۷۳ تا ۱۹۷۹) یکی از کلیدی ترین بازیکنان آبی ها و یکی از بهترین های خط میانی تاریخ فوتبال چلسی به شمار می رود. وی به علت مشکلات مالی، پیشنهاد حضور در منچستریونایتد و میلان را پذیرفت.

▪ فرانک لمپارد (۲۰۰۱ تا امروز) لمپارد را می توان نه فقط یک هافبک برتر انگلستان بلکه هافبکی برتر در جهان نامید. وی توانست دومین هافبک برتر فوتبال جهان در سال ۲۰۰۵ شود و این نشانگر بازی حرفه ای و بدون نقص فرانک است. وی به خاطر اینکه پدرش کمک مربی بود تحت فشار هواداران وستهام قرار گرفت. به همین خاطر با قرارداد ۱۱ میلیون پوندی در سال ۲۰۰۱ به استمفوردبریج آمد. او هنوز هم با چلسی قرارداد دارد. او چیزهای زیادی را از مورینیو یاد گرفته و محبوبیت فعلی خود را تا حدی مدیون او است. فرانک لمپارد، هافبک چلسی معتقد است خوزه مورینیو، بابت موفقیت هایی که برای باشگاه کسب کرده شایسته تقدیر بیشتری بود.

▪ آلن هودسون (۱۹۶۸ تا ۱۹۸۴) او یکی از مهمترین بازیکنان خط میانی نسل خود به شمار می رود. بازیکنی ماهر و با استعداد بابی مور، در مورد جام قهرمانی انگلستان درباره آلن می گوید: هودسون توانایی خود را به جهان فوتبال ثابت کرد. او در سال های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ با گلی که برای پیتر آزگودوایان هاجینسون ساخت به چلسی کمک کرد تا به مقام سوم دست یابد اما متأسفانه در سال ۱۹۷۴ به علت مشکلات مالی و با رفتن مربی تیم دیو سکستون در سن ۲۲ سالگی فروخته شد.

▪ جان فرانکو زولا (۱۹۹۶ تا ۲۰۰۳) یکی از بهترین های همیشگی چلسی، اهل ایتالیا که با آمدن خود در نوامبر ۱۹۹۶ به استمفوردبریج تأثیر عمده ای گذاشت و پس از ۶ ماه بازی موفق به کسب جایزه بهترین بازیکن سال شد. در اولین فصل از حضورش کمک شایانی در تصاحب کاپ قهرمانی برای چلسی کرد. می توان او را به عنوان یکی از بهترین های تاریخ چلسی به شمار آورد.

▪ میشائیل بالاک (2006 تا حال) یکی از گران قیمت ترین بازیکنان تیم چلسی که در سال 2006 از بایرن مونیخ آلمان وارد چلسی شد. یکی از چهره های کلیدی برای چلسی بوده است اما موفقیت های بالاک تحت روابط خرابش با خوزه مورینو تحت تاثیر قرار گرفته است. وی با بازی های زیبائی که ارائه داد موجب شد تا چلسی به مرحله ای فینال جام حذفی انگلستان و همچنان تیم سابق خوزه (پورتو) را از جام قهرمانان اروپا حذف کند. اما بد بختانه در اثر خطائی که بالایش صورت گرفت از میدان فتبال به مدت هفت ماه باید بوده و موجب این خواهد شد که از حضور در مقابل لیورپول برای راه یابی به مرحله فینال جام ملت ها چشم بپوشد. باشگاه چلسی و هواداران چلسی برای آمادگی کاپتان تیم ملی آلمان لحظه شماری میکنند.


● مهاجمان

▪ جیمی کریوز (۱۹۵۷ تا ۱۹۶۱) یکی از گلزن ترین های روزگار خود و از همراهان آزگود در خط حمله با وجود سن کمی که داشت در۱۵۷ بازی برای آبی پوشان ۱۲۴ گل به ثمر رساند. او ۲ بار موفق به کسب عنوان بهترین گلزن لیگ طی ۴ فصل حضور در چلسی شد و در سال های ۱۹۶۰ و ۱۹۶۱ با ۴۱ گل رکورددار این باشگاه معرفی شد.

▪ پیتر آزگود (۱۹۶۴ تا ۱۹۷۴ و ۱۹۷۸ تا ۱۹۷۹) بازیکنی با قوای بدنی خوب و با لقب «شاه استمفوردبریج» در ۳۸۰ بازی برای آبی ها ۱۵۰ گل به ثمر رساند.در جام قهرمانی اروپا در سال ۱۹۷۱ با گلی که به ثمر رساند باعث شکست رئال مادرید شد. او در میان هواداران جایگاه ویژه ای داشت، چنانکه وقتی در سال ۱۹۷۱ به ساوت همپتون فروخته شد تعدادی از هواداران با تجمع خود خواستار ماندن در استمفوردبریج شدند.

[ویرایش] هواداران مشهور چلسی

فیلم

لورد اتنبورگ - کارگردان

سرجرمی ایساکس - بازیگر/تهیه کنندهرنه زلوگر

- بازیگر ( بریجت جونز )

سینا میلر - بازیگرگابریل برن

- بازیگرجوزف فینز - بازیگر ( شکسپیر در عشق )

میشاییل کاین - بازیگر ( کار ایتالیایی )

راکول ولچ - بازیگر ( کار هایی که او در ۷۰ سالگی انجام داد )

تارا رید - بازیگر ( کیک آمریکایی )

مینی درایور - بازیگر ( کیک آمریکایی )

گای ریتشی - کارگردان

بروس درن - بازیگر ( سکوت دویدن )لنس پرسیوال - بازیگر

بیل نایتی - بازیگر ( عادت های عشق )فیل دنیلز - بازیگر

گراهام کینگز - تهیه کننده ( شلوغ )تورم پلوک - کارگردان/تهیه کننده

جیسن فلمینگ - بازیگر ( سنچ )جانی لی میلر - بازیگر

سیمون پگ - بازیگرآرت مالک - بازیگراون ویلسون - بازیگر ( آسمان ستاره ، هاچ )

نوین اندرو - بازیگر ( باخت )

ویل فرل - بازیگر



رادیو و تلویزیون

جانی واگن - مجری رادیو و تلویزیون

تیم لاوجوی - مجری صبح فوتبالدیوید بدیل

- نویسنده/کمدین ( فوتبال فانتزی )

میشاییل کرافورد - بازیگردنیس واترمن بازیگر

بیل ادی - کمدینآندریا کاتروود - خواننده ی اخبار آی تی ان

رادنی بوز - بازیگرترور اوه - بازیگر ( بیدار کردن مرده ها )

کریس بری - بازیگر/کمدینمیشاییل گرکو - بازیگر ( پایان کنندگان شرق )

چارلی بروکس - بازیگر ( پایان کنندگان شرق )

مایکل هیگز - بازیگر ( پایان کنندگان شرق )

آلیسون پارتگر - بازیگر ( پایان کنندگان شرق )

درک فولدز - بازیگر ( تپش قلب )

کلیو منتل - بازیگردریان هیلی - بازیگر ( سرباز ، سرباز )

گری لاو - بازیگر ( سرباز ، سرباز )

درولا کیروان - بازیگرهاو هیگینسون

- بازیگر جرجیو زاریس - بازیگر ( کلودیو در تیم رویا )

ریچارد او سالیوان - بازیگر ( مردی مربوط به خانه )

جانی گلد - تهیه کننده دیوید ردفرن - شعبده باز

راسل گرنت - کارگردانایسلا فیشر

شان لاک - کمدینایان لی

- کمدین/دی جی رادیو کلیو بل - دی جی رادیو

ریفاد جاواید - مجری بی بی سی



موسیقی

دیمن آلبرن - خواننده ی رهبر

براین آدامز - موسقینساگز

- خواننده ی رهبر

همسر مدونا - همسر خوانندهآلن مک گی

- تنظیم آهنگ

لوید کول - موسیقینبیلی ادول

- موسیقین

نیک کرشا - ستاره ی دهه ی ۸۰ پاپباستا رایمز

- ستاره ی آمریکایی رپ

گری نومن - ستاره ی دهه ی ۸۰ پاپگری هالی ول - خواننده دنی مینوگو - خوانندهمارتینه مک کاتچئون - خواننده/بازیگر

اندی کایرنز - خواننده ی رهبراد بال

- موسیقین

چارلی هارپر - خوانندهجان او نیل

- تنظیم کننده ریتم

ننه چری - خوانندهپائول اوآکنفولد

- دی جی/تهیه کننده

ترور نلسن - دی جی رادیو ۱جف یانگ

- دی جی

گراهام دن - دی جی پائل اندرسن

- دی جی

تیم سیمنن - دی جی/تهیه کنندهگری کرولی

- دی جی

ایان بیکر - دی جیسب فونتین

- دی جی رایدو ۱ ایان کلینز - مجری صحبت ورزشی

مارک فولر - صاحاب باشگاه شبانه

پاریس هیلتون


ورزش ستیو درگریو - المپیک

جیمی واید - بیلیاردتونی دراگو

- بیلیارد

سر کلیو رودوارد - راگبیلورنس دالاگیو

- راگبی

برایان مور - راگبیایان ویلیامز

- راگبی

مایکل دادز - راگبیشان وارن

- کریکت

آلس ستوارت - کریکتگراهام تورپ

- کریکت

کریس کیرنز - کریکتکریس کئودری

- کریکت

دیوید اسمیت - کریکتجانی هربت

- موتور رانی

اریک بیرستو - دارتجو کالزاگه

- بکس

بریس یکر - تنیس پت کش -

تنیس

پیتر فلمینگ - تنیسدیک فرانسیس

- اسب سواری

ویلیام یارویس - اسب سواریاولیور شروود

- اسب سواری

چارلز گوردون - اسب سواریپائول مرسون

- فوتبال

مارک رایت - فوتبالپیتر کراوچ

- فوتبال

گری ستیونس - فوتبالشان دیویس

- فوتبالکنی سنسام - فوتبال



نویسنده/روزنامه نگار

رادی دویل - نویسنده ی بازی

اندی همیلتون - نویسنده ی طنزجرمی واین

- تهیه کننده ی اخبار بی بی سی

جیلز سمیت - نویسنده ی ورزشینیجل کلارک

- نویسنده ی فوتبالی

آلن گرین - گزارشگر رادیوایور بدیل

- نویسنده

جیان موینیان - روزنامه نگارآدام پورتر

- روزنامه نگار

مارک وینستانلی - نویسنده ی اسب سواریکولین مکنزی

- نویسنده ی اسب سواری

جان سکستون - نویسنده ی اسب سواریراب واتن

- تهیه کننده ی اخبار اسمای اسپورت


هوادار ویژه

بیل کلینتون - رئیس جمهور سابق آمریکا

[ویرایش] منابع

یکی از سایتهای هواداری چلسی در ایران

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد